نماینــده فـــروش محصــولات لاکچــری کویــن، ویتــابــلا و گاتیـــو همـــراه با ضمانـــت قیمت و اصــالت

سبوم (چربی پوست) چیست؟

سبوم چیست؟ جوش و چربی صورت

- فکر کن یکی از دوستات دعوتت میکنه یک مهمونی عالی و تو هم با کلی ذوق و شوق قبول میکنی که بری، از  هفته قبلش میری دنبال لباس مناسب و با کلی وسواس شروع میکنی به خرید و بعدش وقت آرایشگاه... میکاپ خوب، استایل مو عالی، لباس هم عالی.. همه چی خوبه... اما فقط یک مورد اذیتت میکنه..

- توی آینه که نگاه میکنی میبینی یک جوش بزرگ دقیقا وسط پیشونی، روی گونه یا چونه، بیناین همه زیبایی خودنمایی می کنه، ده مدل کرم پودر استفاده میکنی تا بتونی رنگ رو خنثی کنی، رنگشم حل بشه با برجستگی جوش میخوای چیکار کنی..! جوش همه جورِ چندشِ.. حتا اسمش.

- حالا فکر کن با دوستات رفتی بیرون و کلی عکس انداختین.. الان نشستین که عکسارو ببینین.. یکی از دوستات عکس رو بزرگ میکنه و یهو میاد روی صورتت، در یک لحظه تعجب تمام صورتت رو پر میکنه، این همه نقطه سیاه روی صورت منِ... این همه جوش سر سیاه از کجا اومده؟! من چطوری تا الان ندیدم!!؟

- تا حالا شده دست بکشی روی پوستت و کلی برآمدگی زیر دستت حس کنی؟ یا قسمتی از صورتت رو بخارونی و کلی گلوگه ریز سفید بیاد زیر ناخنت؟

میدونی این همه اتفاق چطوری می افته؟

استراتوم کورنئوم خارجی ‏ترین لایه پوستِ و از پوست مرده و چربی تشکیل‌شده. این لایه با چرب کردن پوست و حفظ رطوبتش، از سلول‏‌های زنده زیر پوست محافظت می‏کنه. در سراسر بدن منافذ زیادی وجود داره، در حدود ۱ میلیون منفذ در هر متر مربع، یعنی ۶٫۵ منفذ در هر سانتی‏متر مربع از پوست وجود داره. منافذ پوست عرق ترشح‌شده رو به سطح پوست میارن و چربی پوست رو حفظ می‌کنن. با عرق کردن دمای بدن متعادل میشه و چربی هم از پوست محافظت می‏کنه.

غدد سباسه  غدد میکروسکوپی هستن که  ماده ای روغنی و مومی شکل به اسم سبوم sebum ترشح میکنن، این غدد در سراسر پوست به جز کف دست ها و پاها وجود داره و بیشتر تجمع  این غدد در پوست صورت شماست. زمان ترشح این غدد، سبوم یا همون چربی در منافذ پوست باقی می مونه. اگه این روند ترشح آروم باشه سبوم پوست شما رو چرب نمی‏‌کنه ولی سلول‏‌های مرده پوست رو از بین می‌‏بره، ولی اگر پوست سبوم زیادی تولید ‏کنه، منافذ پوست مسدود می‏شن و در نتیجه جوش سرسیاه ایجاد می‌شه.

اغلب افراد نمیدونن چرا پوستشون چربِ و هر بار با مشورت دوستان و آشناها به دنبال روشی جدید برای از بین بردن چربی پوست و خلاص شدن از این ماجرا میرن. پوست بعضیا به صورت ژنتیک و کاملا ارثی چربِ، اگر صورت شما جوش میزنه نباید خودتون رو با وضعیت فعلی و امروز اعضای خانواده مقایسه کنین، شاید زمانی که همسن شما بودن مشکلات امروز شمارو داشتن و یا ممکنِ این میراث از شخص دیگه ای در خانواده به شما رسیده باشه.

علت دوم میتونه مربوط به رژیم غذایی شما باشه، بعضی از مواد غذایی به خصوص فست فودها و خوراکی های به اصطلاح گرم، روی کبد شما تاثیر میذاره و باعث بروز پوست چرب و در نهایت آکنه و جوش میشه. در کنار مواد غذایی، مصرف مکمل های ورزشی و قرص های هورمونی باعث تشدید چربی پوست میشن.

دلیل سوم مربوط میشه به استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی و یا استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت. وقتی یک نفر از خواب بیدار میشه و شروع به آرایش با انواع و اقسام کرم پودرها و.. میکنه و تاشب که به خونه برگرده بدون شستن صورت فقط آرایشش رو تمدید میکنه، فکر میکنین جه بلایی سر پوستش میاد؟!

پوست شما نیاز به تنفس و تغذیه داره، از طرفی همه منافذ با کرم ها پوشیده شده که مانع نفس کشیدن پوست میشه و از جهت دیگه به جای رسیدن مواد مغذی برای رشد سلو های زنده، پوست مجبورِ از آشغال تعذیه کنه. پوست برای تنفس بیشتر تلاش میکنه و این تلاش مساوی با ترشح بیشتر چربی میشه.

 

تشخیص پوست چرب

اگر میخواین بدونین پوستتون چربِ یا نه این موارد رو چک کنین:

- مجبورید در طول روز  چندین بار پوستتون رو بشورید.

- پوستتون همیشه چربِ و دچار خشکی نمیشه، تابستون یا زمستون هم فرق نداره.

 - پوستتون همیشه براقِ و منافذ خیلی بزرگی داره، یه جورایی شبیه پوست پرتقال که منافذش دیده میشه.

- زمانی که کرم یا مرطوب کننده استفاده میکنین به علت چربی زیاد جذب نمیشه و روی پوست احساس سنگینی می کنین.

- پوستتون با خوردن یک وعده غذایی چرب یا داشتن استرس جوش میزنه یا زمانی که بعد از یک روز کاری خونه برمیگردین جوش های سرسیاه زیادی میبینین.

 

درمان پوست چرب - جوش و آکنه

اما وقتی جوش میاد رو صورت و چیکار میشه کرد؟!!!

با مراجعه و مشورت با پزشک میتونین یکی از داروهای موضعی یا خوراکی زیر رو تهیه کنین، این داروها بر حسب نیاز برای درمان توسط پزشک تجویز میشه.

بنزوئیل پروکساید - اسید سالیسیلیک - سولفور - اسید گلیکولیک - رتینوئیدها - آنتی بیوتیکها که دو دسته خوراکی و موضعی دارن - آکوتان و..

 

 اما بهترین راه: برای کنترل چربی پوست شما باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشین، استفاده از محصولات ارگانیک رو در اولویت بذارین و از خوردن فست فود و غذاهای نیمه آماده پرهیز کنین.

از شستن زیاد پوست پرهیز کنین، شستشن زیاد موجب میشه که پوست دوباره شروع به ترشح چربی کنه.

از خوردن دارو های هورمونی تا حد امکان پرهیز کنین تا کبدی سالم داشته باَشین.

به جای استفاده از کرم مرطوب کننده از سرم های آب رسان استفاده کنین.

سعی در خشک کردن پوست با صابون های شیمیایی و الکل و.. نداشته باشین، خشک کردن بیش از حد پوست با واکنش مواجه میشه و پوست چربی بیشتری ترشح میکنه.

برای بهبود پوست چرب، از بین بردن آکنه و جوش های سرسیاه  باید از محصولات پاک و مات کننده مناسب استفاده کنین و همزمان باید از کرم های لایه بردار برای از بین بردن جوش ها استفاده کنین.

یک تونر پاک‌کننده، مناسب پوستتون بخرین و با توجه به میزان چربی پوست، یک تا دوبار در روز آلودگی های پوست رو پاک کنین. شما میتوین از - تونرَ مات کننده پرفکتا - استفاده کنین که الکل نداره و به حفظ تعادل PH پوست بعد از پاکسازی کمک می‏‎کنه. سولفور، کربن فعال، کائولین و آلانتوئین از دیگر مواد تشکیل دهنده این محصولِ که روی پوست چرب تاثیرات بسیار خوبی داره. تونر مات کننده میتونه به راحتی برق چربی روی پوست شما رو از بین ببره و میزان چربی پوست رو کامل کنترل کنه.

۲ بار در هفته پوستتون رو با یک کرم لایه بردار مناسب با پوست های چرب و جوش دار لایه‌ برداری کنین تا جوش نزنه. شما میتونین از کرم -لایه بردار NO PROBLEM پرفکتا- استفاده کنین تا پوست بهتر و شفاف تری داشته باشین.  در تولید محصولات NO PROBLEM از الکل و پارابن استفاده نشده و  برای پوستهای چرب، یک لایه بردار قوی، ضد باکتری و موثر در ترمیم جای جوش و آکنه ست.
سه اسید
(سالیسیلیک، گلیکولیک، مندلیک اسید) موجود در این محصول سبب تصحیح و کنترل روند ترشح سبوم ، پاکیزه موندن منافذ و از بین رفتن جوشهای سرسیاه میشه که در نهایت باعث به وجود آمدن پوستی سالم و مات، دارای رنگ طبیعی و کاهش التهابات میشه. در ضمن این محصول عملکرد ضد باکتری خودش رو برای 48 ساعت حفظ میکنه.

 

در هر حال توصیه میکنم از فشار دادن جوش ها خودداری کنین و در صورتی که نیاز بود اینکارو انجام بدین.

حتما قبل زا تخلیه جوش اول سطح پوست رو پاک و ضد عفونی کنین، بعد با یک دستمال تمیز دو طرف محل قرار گیری جوش رو فشار بدین و حتما بعد از اتمام تخلیه برای جلوگیری از انتقال چربی به بقیه قسمتهای پوست محل زخم و اطرافش رو پاک و ضد عفونی کنین.

امیدوارم از مطلب ارائه شده و مصرف این محصولات رضایت داشته باشین.

 

بیگ باکس / mybigbox.ir

 

پیشنهاد جذاب ترین محصولات

تنهـا مرجـع خریـد محصـولات

گاتیو - لاکچری کوین - ویتابلا

بدون ضمانت قیمت، کیفیت و اصل بودن نخرید

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش