نماینــده فـــروش محصــولات لاکچــری کویــن، ویتــابــلا و گاتیـــو همـــراه با ضمانـــت قیمت و اصــالت

بهترین راه برای پاک کردن آرایش و تمیز کردن پوست.

بهترین راه پاک کردن آرایش صورت

 

دنیای ما پر از آلودگی و عوامل مضر برای پوست شده. از صبح که روزمان رو شروع می‌کنیم، صورت ما از ذراتی مثل خاک، باکتری، سلول‌های مرده پوست و چربی تولید شده توسط خود پوست (به نام Sebum) پوشیده میشه. پس دلیل شست‌و‌شوی روزانه صورت، پاک کردن این ذرات از روی پوستِ، برای اینکه پوستی سالم‌تر و شاداب‌تر داشته باشیم. شستن مواد آرایش در طول روز یا آخر شب یکی از مهمترین دغدغه های یک خانوم که به سلامتیش اهمیت به حساب میاد.

فکر کن آخر شب از یک مهمونی خیلی عالی که کلی بهت خوش گذشته رسیدی خونه و از خستگی نمیتونی راه بری، فقط به این فکر میکنی که بخوابی، حالا پاک کردن آرایش هم اضافه شده... اما اگه آرایش صورتت رو پاک نکنی قطعا مهمونی های بعدی زیاد خوش نمیگذره، چون هر کی از راه میرسه ازتون میپرسه: چرا پوستت انقدر تیره شده؟ چرا انقدر جوش زدی؟ این همه لک از کجا اومده؟ و... 

این سئوالات مشابه نشون میده که به پوست رسیدگی نشده و مواد آرایشی به بافت پوست نفوذ کرده و پوست در حال تخریب شدنِ. از اینجا به بعد سر و کارمون میفته به دکترهای پوست و زیبایی و کلی هزینه و کرم های روز و شب برای درمان بیماری که خیلی راحت میشد جلوش رو گرفت.

در این قسمت میخوایم با هم یک سری نکات در مورد شستشو صورت رو بررسی کنیم تا ببینیم بهترین راه چیه.

 

شستشو صورت با آب

 

تا حالا شنیدین که میگن نباید آرایش رو با آب خالی شست؟

آب به تنهایی نمیتونه چربی لوازم آرایش، کرم های مراقبتی و آلودگی های محیطی رو حل کنه، چون این ناپاکی ها چرب و روغنی هستن، آب و روغن هم که امکان حل شدن در هم رو ندارنو شاید بدترین اتفاق زمان شستشو با آب، پخش شدن چربی ها و آلودگی ها به بقیه قسمت های پوست است، پس شما نیاز به یک محلول مناسب برای پاک کردن پوست دارید.

برای شستشو بهتر لازمه که این مراحل رو کامل انجام بدین:

1- حتما دستاتون رو بشورید، نظافت دست زمان شستشوی صورت خیلی مهم و تاثیرگذارِ.

2- درجه آب رو  خیلی گرم یا خیلی سرد نگه ندارین، آب گرم منافذ پوست رو باز می کنه و آب سرد می بنده، آب ولرم بهترین گزینه برای تمیز کردن پوستِ. 

2- همیشه از یک پاک کننده خوب و با ارزش استفاده کنین، این تفکر که هر چقدر پوست خشکت تر بشه تمیز کنندگی بیشتر میشه قطعا اشتباهِ.

3- هر چند مدت و بر حسب نیاز از لایه بردار -استفاده کنین.

4- صورتتون رو خوب آب کشی کنید.

5- حتما از یک دستمال حوله ای مرغوب برای خشک کردن پوست استفاده کنین، به هیچ وجه از حوله عمومی استفاده نکنین.

 

انواع پاک کننده های صورت

 

اما برای انتخاب پاک کننده شما چند تا گزینه خوب پیش رو دارین که میخوایم با هم بررسی کنیم:

- لوسیون شستشو: زمانی که از محیط بیرون به خانه برمیگردین منافذ پوست پر از دونه های سیاه میشه که بهشون جوش های سر سیاه میگن و یا برجستگی های زیرپوستی سفید رنگ مواجه میشیم. این نقاط سیاه در اصل چربی هایی هستن که از منفافذ پوست رد و در مجاورت با هوای بیرون اکسید شده و به رنگ سیاه دیده میشه. لوسیون های شستشو باید قابلیت پاک کردن این چربی ها از منافذ پوست رو داشته باشن تا پوست شفاف و شاداب دیده بشه. - لوسیون شستشو امبیا - محصول کشور آلمانِ که حاوی پروتئین گندم و فاقد هرگونه صابونِ، این لوسیون PH و چربی پوست شمارو به حالت نرمال برمیگردونه.

- میسلارواتر: یک محلول آرایشی به حالت مایع و حاوی مولکول های کوچک میسل است که به راحتی در آب حل میشه و روغن رو به خودش جذب میکنه. میسلارواتر میتونه هرگونه آلودگی، مواد آرایشی، گرد و خاک و.. که روی پوست نشسته به خودش جذب و نهایتا پوست رو پاک سازی کنه.

(میسل به تجمع مولکول های سورفکتانت که به شکل کروی در محلول آبی قرار دارن گفته میشه   -  سورفکتانت به زبان ساده به  ماده ای گفته میشه که هنگامی که به مقدار بسیار ناچیز استفاده میشه کشش سطحی آب را به میزان قابل توجهی کاهش میده.) (این دو تا توضیح مختصر رو داشته باشن تا بعدا کامل در موردش با هم صحبت کنیم.)

از جذاب ترین پاک کننده ها میشه به لوسیون های شستشو صورت اشاره کرد که با داشتن مواد پاک کننده

یکی از گزینه های بسیار عالی در مورد این محصول، میسلارواتر با برند پرفکتا ساخت کشور لهستان است که می تونید با کلیک روی کلمهمیسلارواتر - مشخصات این محصول عالی رو ببینید. 

اما نکته مهم مزایای استفاده از این محلول برای پوست صورتِ،... میسلارواتر یک محصول عالی، بدون الکل، بدون روغن و بدونِ هرگونه ماده شیمیایی است که برای پوست شما آسیبی نداره چون این محلول هیچ پاک کننده سنگین یا مواد صابونی قوی نداره ک و در ضمن چربی مفید پوست (sebum) رو از بین نمبیره. به همین دلیل پوست رو خشک نمیکنه و باعث چروک شدن یا پیری پوست نمیشه. پوست نرم میشه اما عوارض جانبی نداره. از میسلارواتر پرفکتا - میتونین بدون هیچ نگرانی برای پاک کردن آرایش دور چشم هم استفاده کنین.

اما خب از اونجایی که میسلارواتر یک پاک کننده ملایمِ ممکنه که نتونه منافذ پوست رو کامل پاک سازی کنه و اینجا یک تونر خوب به کارتون میاد.

- تونر مات کننده و پاک کننده: تعداد زیادی از متخصصان پوست پیشنهاد میکنن که به جای استفاده از ماسک‌های صورت برای پوست چرب، خشک، حساس و .. تونر رو به لوازم آرایشتون اضافه کنین که خیلی مؤثرترِ. تونر پاکسازی پوست را به شکلی انجام میده که منافذ پوست رو از هر آلودگی یا گرد و غبار پاک میکنه. تونر مختص افراد خاصی نیست و  همه افراد بهترِ این پاک کننده رو کنار لوازم آرایشی ضروری خودشون داشته باشن، اما برای افرادی که پوستشون همیشه چرب و روغنی به نظر می‌رسه استفاده از تونر باید در برنامه روزانه قرار بگیره تا چربی بیش از حد و مزاحم پوست رو از بین ببره. تونر ذرات گرد و غبار و آلاینده‌های موجود توی هوا که بین منافذ پوست صورت نفوذ می‌کنن و حتی با شستشوی صورت هم از بین نمیرن رو به راحتی پاک میکنه و باعث میشه که  سلول‌های پوست بیشتر نفس بکشن. در کنار این تنفس به دلیل پاک شدن آلودگی ها از منافذ، پوست شفاف تر میشه یا بهتر بگیم به رنگ و شفافیت اصلی خودش میرسه.

اگه نگرانین که تونر پوستتون رو خشک کنه، به راحتی میتونین از تونر پاک کننده و مات کننده پرفکتا - استفاده کنین، این تونر با متعادل کردن PH پوست و Sebum یا همون چربی طبیعی پوست باعث میشه از شر جوش های سر سیاه خلاص بشید و چون در تولید این تونر از زینک استفاده شده لک های پوستی از بین میره و پوستی شفاف و یک دست خواهید داشت.

(Ph به عنوان پارامتری برای تعیین کردن اسیدی یا قلیایی بودن یک ماده یا یک محیط در نظر گرفته شده. مقدار Ph برای ترکیبات و محیط های مختلف می تونه از 1 تا 14 متغییر باشه. ph 7 رو خنثی در نظر می گیرن. پایین تر از ۷ اسیدی و بالا تر از ۷ قلیایی به حساب میاد. پس هر چقدر مقدار  Ph کمتر باشه ، محیط اسیدی تر و هر چی بالاتر قیلیایی ترِ. در دوران نوزادی یعنی زمان تولد تا یک سالگی Ph پوست تقریبا 7 می مونه و این رقم در پوست نرمال بزرگسال به میانگین 5/5 میرسد.
Ph  طبیعی پوست در حدود 5.5 در نظر گرفته شده. بنابراین پوست طبیعی دارای خواص اسیدی ضعیفِ. رشد و تکثیر میکروب ها روی این پوست، به علت خاصیت اسیدی آن محدوده میشه. بنابراین محصولاتی  که Ph پوست را افزایش میدن، زمینه رو برای رشد میکروب ها فراهم می کنن. محصولات اسیدی باعث افزایش حساسیت پوستی میشن و تحریک کننده هستن.)

برای استفاده مناسب از تونر بعد از اینکه صورتتون را با آب ولرم و یک پاک کننده مثل لوسیون شستشو، شستشو دادین، یا با میسلارواتر آرایشتون رو پاک کردین، کمی آب سرد روی صورت بپاشین، بعد برای استفاده از تونر مات کننده، یک پد پاک‌کننده آرایش یا پنبه گلوله شده رو بردارین چندین قطره از تونر روی پد بریزین و پد رو روی پوست صورت و حتی گردن بمالید. از این محلول دو بار در روز و بعد از تمیز کردن صورت استفاده کنید.

 

یکی دیگه از پاک کننده های آزایش شیر پاک کنِ که مزایا منحصر به فرد خودش رو داره:

- شیر پاک کن یک محصول سبک و لطیف است که چربی های ضروری پوست را از بین نمی برد . وظیفه محافظت از پوست و هیدارته شدن (آبرسانی) پوست را بر عهده دارد. بافت شیر پاک کن آنقدر لطیف است که صبح و عصر هم می توانید استفاده کنید.

برخلاف سایر پاک کننده ها ، شیر پاک کن کف نمی کنه. از مواد مغذی مثل روغن جوجوبا و ویتامین E تشکیل شده که موجب از بین رفتن اثر گرد و خاک ، آرایش و گرما می شه. برای استفاده مقداری شیرپاک کن روی صورت و گردن خود پمپ کنین. نوک انگشتاتون رو خیس کنین و به مدت 1 دقیقه روی پوست صورت و گردن ماساژ بدین، بعد با یک تکه پنبه تمیز کنین. البته بعضی از شیرپاک کن ها نیازی به شستشو ندارن ولی برای جلوگیری از خشکی یا تحریک پوست، صورت خود را با آب آشامیدنی بشورین.

اگه تصمیم دارین شیر پاک کن بخرید نکات زیر رو در نظر بگیرین:

هنگام خرید دقت کنین که شیرپاک کن ، پاک کننده آرایش باشه.

برای پاک کردن آرایش چشم، شیر پاک کن هایی مصرف کنین که برای اطراف چشم هم کاربرد داشته باشه و باعث ایجاد حساسیت میشه.

یکی از با کیفیت ترین محصولات موجود دربازار - شیر پاک پرفکتا - ست که توصیه میکنم حتما در موردش مطالعه کنین.

 

پاک کننده صورت برای آقایان

 

استفاده از این محصولات صرفا برای خانمها نیست و برای آقایان هم واجب و ضروریِ که از پاک کننده صورت استفاده کنن. آقایان میتونن لوسیون شستشوی صورت، میسلارواتر و صد البته تونر مات کننده و پاک کننده صورت رو برای حفظ PH طبیعی پوست استفاده کنن، استفاده از تونر مات کننده چربی پوست رو به  حد نرمال میرسونه که باعث از بین رفتن جوش های سر سیاه میشه و مات کنندگی مانع از این براق شدن پوست میشه.

 

در انتها باید اینطور جمع بندی کنیم:

پوست صورت ما یک چربی طبیعی داره که اگه کمتر از حد نرمال باشه پوست خشک و چروک میشه و اگه از حد نرمال بیشتر بشه پوست چرب و مستعد جوش و آکنه میشه، به همین دلیل هر کسی باید از یک شستشو دهنده، پاک کننده استفاده کنه تا بتونه چربی پوست رو کنترل کنه تا پوستی سالم و شفاف داشته باشه.

انتخاب یکی از موارد پیشنهادی بالا در مرحله اول بر حسب نوع پوست است و در مرحله بعدی به حس خوب نسبت به محصول بستگی داره، در قدم بعد نوبت به قیمت میرسه که باید مقرون به صرفه باشه و همیشه در نظر داشته باشین که ممکن ترکیبی از چند محصول در یک روز اثر بخشی لازم رو برای شما داشته باشه.

در این مطلب محصولاتی رو بررسی کردیم که نسبت به رقبا در بازار تولید دارای برتری بود، امیدوارم از مصرف این محصولات رضایت داشته باشین.

 

بیگ باکس / mybigbox.ir

پیشنهاد جذاب ترین محصولات

تنهـا مرجـع خریـد محصـولات

گاتیو - لاکچری کوین - ویتابلا

بدون ضمانت قیمت، کیفیت و اصل بودن نخرید

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش