نماینــده فـــروش محصــولات لاکچــری کویــن، ویتــابــلا و گاتیـــو همـــراه با ضمانـــت قیمت و اصــالت

کرونا ویروس

 کرونا چیست؟

امروز باید فارغ از هرگونه تعارف و توجه به شایعه های بی پایه و اساس در مورد این بیماری صحبت کنیم، تا بدونیم چقدر از ترس های ما واقعی و چه میزان فقط وحشت کاذب تحت تاثیر رسانه هاست.
من این متن رو در شرایطی می نویسم که خودم هم مبتلا به آنفولانزای شدید هستم ولی دکتر نرفتم. اصلا نمیگم کار درستی انجام میدم و شمارو هم به انجام اینکار توصیه نمیکنم. من زمان انتشار این ویروس کمی تحقیق از سر احتیاط انجام دادم، بعد از دیدن اولین علائم سرماخوردگی خودم رو قرنطینه کردم و تا این لحظه سه روزه که از خونه بیرون نرفتم، استراحت کامل داشتم، فقط مواد غذایی پر از ویتامین و مغذی مصرف کردم و با هیچکس تماس فیزیکی نداشتم و خداروشکر کمی بهترم.

در مرحله اول باید بدونیم
کرونا ویروس چیه؟

گروه بزرگی از ویروس‌ها اسمشون کرونا ست. این ویروس‌ها هسته‌ای شامل مواد ژنتیکی و غشایی پر از میخ‌های پروتئینی دارن. درواقع ظاهر این ویروس‌ها خیلی شبیه به «تاجِ» و کلمه کرونا در زبان لاتین به معنی تاج میشه. به خاطر همین شباهات ظاهری بهشون کرونا میگن.
کرونا انواع مختلفی داره و عموما باعث ایجاد مشکلات در دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش میشه. بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا میتونه در حد یک سرماخوردگی ساده تا ذات‌الریه شدید باشه و در بیشتر افراد هم به صورت خفیف رخ میده. اما بعضی از انواع ویروس‌های کرونا، میتونن باعث بیماری‌های شدیدتری بشن.
«سندرم حاد تنفسی» یا همون «سارس» (SARS)، یکی از همین بیماری‌هاست که اولین بار در سال ۲۰۰۳ در چین گزارش شد.
«سندرم تنفسی خاورمیانه» یا  «
مِرس» (MERS) هم یک نوع دیگه ست که اولین بار در سال ۲۰۱۲ در عربستان سعودی گزارش شد.

ویروس کرونای ۲۰۱۹، اولین بار در چین گزارش و همانطور که گفتم به شکل ذات‌الریه ظاهر شد. کسایی که مبتلا شدن عموما افرادی بودن که در بازار فروش غذاهای دریایی و حیوانات زنده‌ شهر ووهان کار می‌کردن.

این ویروس کرونا بین تمام حیوانات رایجه و کاهی میتونه با تغییر شکل انسان رو هم آلوده کنه. 
دانشمندا فکر میکنن که این ویروس جدید هم از ابتدای ماه دسامبر توانایی انتقال به انسان‌ها را پیدا کرده. بالاتر گفتم که به نظر میرسه که ویروس در ابتدا در یک بازارچه‌ غذاهای دریایی در شهر ووهان پیدا شده و بعد از اونجا به نقاط دیگه پخش شده. اما یکی از آزمایش‌ها روی بیماری نشان میده که اولین فردی مبتلا شده، هیچ ارتباطی با بازارچه نداشته . پس محققان هنوز در حال پیگیری منبع اصلی بیماری هستن.
این که ویروس از چه حیوانی به انسان منتقل شده هم همچنان روشن نیست. آزمایش‌هایی که روی ژنتیک ویروس جدید انجام شد نشون داده که توالی ژنتیکی این ویروس ۹۶ درصد با ویروس کرونا در خفاش‌ها یکسانِ. ویروس سارس و مرس هم از خفاش به انسان منتقل شدن و البته طبق آخرین مقاله گاردین کرونا جدید از مورچه خوارکولین به انسان منتقل شده. یعنی توالی انتقال از خفاش به مورچه خوار کولین و بعد به انسان بوده.
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نام رسمی بیماری ناشی از ویروس کرونا را کووید-۱۹ (Covid-19) اعلام کرد. برای این نام، از کلمات کرونا، ویروس و «بیماری» (Disease) استفاده شده و عدد ۱۹ هم به سال شناسایی  یعنی ۲۰۱۹ برمی‌گرده.

حالا من و تو باید چیکار کنیم:
در مرحله اول وحشت از کرونا از خود کرونا بدتره. این که فکر کنی هر لحظه ممکنه آلوده شی و بخوای خودت رو از زندگی ساقط کنی اشتباهه. من نمیگم راحت برو توی خیابون قدم بزن و هر کاری دوست داری انجام بده اما استرس و ترس از ابتلا میتونه سیستم دفاعی بدنت رو تحت تاثیر قرار بده، که همین ضعیف شدن سیستم ایمنی راه رو برای ورود و تاثیر کرونا باز میکنه. اکثر قربانی های این ویروس سنشون از مرز 60 گذشته بوده و یا دچار بیماری بودن، بیماری هایی از قبیل: نقص دستگاه ایمنی، مشکلات تنفسی و ریوی، بیماری های کبد، دیابت.
توی بچه های زیر 9 سال هم به شکل یه سرماخوردگی ظاهر میشه و تا این لحظه آما فروتی از بچه ها نبوده.
این بیماری بیشتر مردها رو مورد حمله قرار میده، طبق آمار 68 درصد مرد و 32درصد زن بودن.

حالا نوبت میرسه به افرادی که بین 9 تا 60 سال سن دارن. این دسته که طیفی وسیعی رو شامل میشن اگه شرایط زیر رو داشته باشن نهایتا با درمان خوب میشن و مشکلی ایجاد نمیشه.
- عدم نقص در دستگاه ایمنی.
- نداشتن بیماری های تنفسی، سرطان و مواردی که گفتم.
- مصرف نکردن داروهای شیمی درمانی یا مشابه.
- انجام ورزش به صورت مداوم. (قرار نیست از فردا بری ورزش که کرونا نگیری، باید از قبل به این موضوع فکر میکردی)
- مصرف مواد غذایی با طبع گرم مثل زنجبیل و جینسینگ و..
- دوری از مصرف فست فود، غذاهای آماده، غذاهای رستورانی، کافی شاپ و...
- عدم استفاده از محیط های عمومی تا حد ممکن. واقعا لزومی نداره الان کافی شاپ، رستوران، سینما و پارک بری.

مهمترین نکته در مورد کرونا اینه که فعلا درمان نداره و فقط باید پیشگیری کرد.
علائم اولیه شبیه سرماخوردگیه، پس اگه احساس کردی سرفه های خشک میکنی یا تب داری باید سریع خودتو قرنطیه کنی، اصلا فکر نکن دیگران مریض میشن و تو هیچ وقت مریض نمیشی.
به هیچ عنوان نباید هیچ تماس فیزیکی با کسی داشته باشی. حتا برخورد لحظه ای. دست از شوخی بردار، دست دادن و بغل کردن احمقانه ترین کاریه که میشه توی این شرایط انجام داد.
مهمترین نکته، شستن دستها:
حتما در طول روز چندبار دستت رو ضد عفونی کن، نیاز نیست بری کارای عجیب و غربی انجام بدی. فقط و فقط دستت رو با آب و صابون به روش زیر بشور.
به هیچ عنوان دستت رو به صورت، لب ها، بینی و چشم و گوش نزدیک نکن.
دقت کن: یک بار کافی نیست،.. هر بار که دستت به سطحی برخورد میکنه حتما باید دستت رو بشوری ئ این مراحل حداقل باید 30 ثانیه طول بکشه.

شستن دستها برای مقابله با کرونا

اگر از دستکش استفاده میکنی خیلی عالیه. اما دستکش های کسیه ای یا نخی فایده نداره. دستکش های کیسه ای که معمولا توی رستوران استفاده میشه دستت رو مرطوب میکنه و این خودش خطرناکه. باید دستکش مخصوص تهیه کنی، همونایی که توی فیلم دکترا دستشون میکنن. البته حتا در اون صورت هم مجاز نیستی هر طور دوست داری استفاده کنی. اول دستت رو ضد عفونی میکنی، دستکش رو دست میکنی. بعد چند ساعت بسته به نوع کاری که انجام میدی و سطح تماس دستات با اشیاء اطرافت باید بدون دست زدن به سطح بیرونی دستکش، اون رو دربیاری و داخل یک سطل در بسته بندازی و دوباره دست هارو ضد عفونی کنی.

برای اینکه بخوای دستت رو با یک محلول خوب بشوری نیاز نیست کلی هزینه کنی از روش زیر استفاده کن و محلول بسیار خوب بساز:
دو سوم لیوان الکل اتیلیک یا همون اتانول+ یک سوم لیوان ژل آلوئه ورا + عصاره دارچین یا اسطوخودوس برای عطر و رایحه.
اینارو از عطاری بگیری و ترکیب کن و بیخودی پول های گزاف نده، این آدمای سودجو الان دارن با استرس و نگرانی ما پول درمیارن.

استفاده از ماسک خوبه یا بد؟!
در مورد استفاده از ماسک هم بگم، اگه میخوای ماسک استفاده کن اما این ماسک ها برای افراد سالم موردی نداره و فقط بار روانی داره. اما اگر بیمار هستین حتما باید از ماسک استفاده کنین تا از ابتلا دیگران تا حد ممکن جلوگیری بشه. زمان استفاده حتما دستاتون رو ضد عفونی کنین. ماسک رو از قسمت کش پشت گوشتنون بندازین و به هیچ وجه، به هیچ وجه به قسمت جلویی ماسک دست نزنید.
هیچ فاصله ای نباید بین صورت و ماسک باشه و اگه این فاصله وجود داره استفاده از ماسک بی تاثیره.
به محض مرطوب شدن ماسک با بخار دهانتون باید ماسک رو از همون کش ها بردارید و داخل سطل در دار بندازید و دوباره مراحل را طی کنین.
هر ماسک فقط یک بار قابل استفاده ست و اگر بیشتر استفاده شه راه برای ورود ویروس را فراهم میکنه.

مراقــبــت شخــصــی:
صادقانه بگم اگه بخوای منتظر باشی تا واکسن این ویروس کشف شه ممکن مدتها این داستان ادامه داشته باشه.
طبق تحقیقات و ارائه مقالات در دنیا مراقبت شخصی مهمترین بخش در عدم ابتلا به کروناست.
- به دستگیره در، میز و سطوح عمومی دست نزن.
- تا حد ممکن از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکن و در محیط های عمومی قرار نگیر. اتوبوس، مترو، استادیوم، مراکز ورزشی بهترین مکان برای ابتلاست.
- برای لمس دکمه آسانسور، زنگ در، و یا هر مورد مشابه ای از خلال دندان استفاده کنین و بلافاصله داخل یک سطل درب دار بنداز.
- کیبورد، موس و صفحه مانیتور رو ضد عفونی کن. هر وسیله ای که توسط خودت یا افراد دیگه لمس میشه رو حتما با پد الکلی ضد عفونی کن.
- زمان استفاده از ظروف حتا برای آب خوردن قبل و بعد از مصرف شستشو با مایع ظرفشویی الزامیه.
- تا مدتها هیچ چیزی در مورد ظرف مشترک نخواهی شنید.
- زمان سرفه یا عطسه  حتما از دستمال استفاده کن و فوری دستمال رو داخل یه سطل درب دار بنداز. اگر دستمال نبود حتما با استفاده از آرنج صورت رو بپوشون، به هیچ عنوان از کف دست ها برای پوشوندن صورت استفاده نکن.

خـرافـات رو فراموش کن:
در نهایت از هر خرافاتی دوری کن، اگه آرومتون میکنه انجام بده اما نخواه با خرافه پردازی با کرونا مقابله کنی.
- بیماری ویروسی با آنتی بیوتیک درمان نمیشه، ویروس زنده نیست و آنتی بیوتیک از اسمش هم معلومه: ماده ضد حیات. شما زمان سرماخوردگی آنتی بیوتیک میخوری چون بعد از حمله ویروس، باکتری های فرصت طلب بهت حمله میکنن. پس خودت رو نبند به قرص.
- خوردن سیر و، پیاز پیازچه، و دود کردن اسفند کاملا بی فایده ست. دلیلش رو گفتم.
- خوشبختانه ویروس کرونا و خیلی از ویروس های دیگه بدنه ای از جنس لیپید(یه جور چربی طبیعی) دارن که با مواد شوینده از بین میره. ساده ترین راه شستن کاملا دست ها تا بالای مچ با آب و صابونِ.
- نمک هیچ تاثیری روی ویروس نداره. نمک مایع سلولی باکتری رو میکشه بیرون و خشک میشه اما ویروس مایع سلولی نداره.
- شما سوپرمن نیستی، پس فکر نکن با خوردن چهار تا دونه داروی گیاهی میتونی از این داستان بگذری.
- به سیستم ایمنی بدنت اعتماد کن. سیستم ایمنی بدن شما 10 به توان 10 سلول ایمنی حرفه ای داره که هر کدوم فقط به یه ویروس یا باکتری حمله میکنه. - سیستم ایمنی بعد از کشف ویروس چند روزی شروع میکنه به تولید لشگر و بعد حمله شروع میشه.
- زیر بینیتون ویکس و نعناع نزنین، شما مجاری تنفسی رو باز میکنین تا ویروس بهتون منتقل شه.
- شایعه پراکنی نکن، هر چی به ذهنت میرسه نگو، تفکرات شما وقتی به گوش دیگران میرسه ممکن باعث ایجاد استرس و برداشت های غلط بشه.
- هر آمبولانسی نزدیک خونت بود به معنی ابتلا فرد به کرونا نیست، ممکن فقط جهت پیشگیری باشه و اصلا ممکن به کرونا حتا کوچکترین ارتباطی نداشته باشه.
- بیخود خودت رو درگیر مسائل سیاسی نکن، تو که نمیتونی چیزی رو ثابت کنی پس بذار ذهنت آروم باشه تا بدنت مثل ساعت کارش رو انجام بده.

این داستان هم تموم میشه و بالاخره بدن ما راه مقابله رو پیدا میکنه، من سعی کردم اطلاعاتی که خودم کسب کردم رو در اختیارتون بذارم.

امیدوارم از مطلب ارائه شده رضایت داشته باشین.

بیگ باکس / mybigbox.ir

پیشنهاد جذاب ترین محصولات

تنهـا مرجـع خریـد محصـولات

گاتیو - لاکچری کوین - ویتابلا

بدون ضمانت قیمت، کیفیت و اصل بودن نخرید

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش