نماینــده فـــروش محصــولات لاکچــری کویــن، ویتــابــلا و گاتیـــو همـــراه با ضمانـــت قیمت و اصــالت

وگن چیست؟

 

کلمه وگن (به انگلیسی : vegan) کوتاه شده کلمه گیاهخوار از کلمه انگلیسی vegeterian می باشد.

واژه وگن  vegan اولین بار در سال 1944 توسط «دونالد واتسون» ابداع شد. این کلمه از سه حرف اول و دو حرف آخر واژه گیاهخوار (Vegetarian) تشکیل شده‌. از سال 1994، اول نوامبر روز جهانی وگن نام گذاری شده و هر سال توی این روز گیاه خواران به تبلیغ و ترویج گیاه خواری مشغول میشن.

 

روز جهانی وگن - 1 نوامبر

 

وگن ها در تمام دنیا در فعالیت های ضد کشتار حیوانات شرکت میکنن و سعی دارن تا با آگاه کردن مردم از عواقب این قتل عام ها دنیایی بهتر، سالم تر و پاک تر بسازن. گاهی این گردهمایی ها و راهپیمایی ها با نماد گرایی و حرکات نمایشی برای ساعت ها ادامه پیدا میکنه.

 

راهپیمایی وگن

 

وگن ها برای دستیابی به سه تا هدف مهم این برنامه غذایی و رفتاری رو برای زندگی انتخاب کردن:

1- اخلاق: از عمده ترین دلایل وگن شد افراد پرهیز از خوردن #گوشت حیوانات و جلوگیری از کشتن حیوانات چه به صورت بالغ(گاو، گوشفند، مرغ و...) چه به صورت نابالغ(تخم مرغ و..) و چه مشتقات حیوانی (کره، پنیر، خامه و..) برای تغذیه انسان است. 

2 – سلامتی بدن: مورد دوم برای وگن ها حفظ سلامتی بدن با پرهیز از خوردن غذاهای چرب، گوشتی و فرآوری شده است و معتقدن اگر این غذاهای ناسالم رو از برنامه غذایی خودمون حذف کنیم، بدنی سالم تر و شاداب تر خواهیم داشت.

3 – حفظ محیط زیست: برخی از گروه های محافظ محیط زیست اعتقاد دارن فعالیت های دامداری صنعتی، از بین بردن جنگل ها برای کاشت علوفه مورد نیاز حیوانات و کلا هر فعالیتی که به نحوی به پرورش حیوانات به طور صنعتی می پردازه یکی از مهم ترین عوامل از بین رفتن جنگل ها و محیط زیستِ و با گیاهخواری میشه از تخریب محیط زیست جلوگیری کرد.

اما مورد مهم، تفاوت یک گیاهخوار با وگن است در واقع برای مردم هر کسی که گوشت و مرغ نمیخوره گیاهخوار یا وگن محسوب میشه که در اصل ماجرا از این قرار نیست. افراد وگن به هیچ وجه محصولاتی مثل انواع گوشت قرمز و سفید و ماهی، انواع لبنیات حیوانی و تخم مرغ و حتی عسل رو داخل برنامه غذاییشون نمیذارن و براشون فرقی نمیکنه کباب کوبیده، کوفته، ماست، نیمرو به صورت مستقیم مصرف بشه یا غیر مستقیم مثل گوشت ریخته شده توی خورشت یا شیر استفاده شده توی بستنی و یا حتی تخم مرغ در سس مایونز و شیرینی ها و.. باشه.

 

وگن ها حتا در مورد پوشش هم قوانین خاصی دارن، این دوستان هیچ محصول حیوانی مثل: انواع چرم ها، خز و پوست های حیوانی، ابریشم و پشم استفاده نمی کنن و سعی در استفاده محصولات جایگزین گیاهی دارن، مثل #چرم مصنوعی و پارچه های نخی.

 

 

 

 

افراد بسیار زیادی در دنیا از این روش تغذیه استفاده می کنن و افراد مشهور هم در بین وگن ها دیده میشن. بر خلاف تصور عموم که فکر میکنن استفاده نکردن از محصولات دامی و غیر گیاهی  ممکن باعث آسیبهای جسمی و هوشی بشه، این افراد خیلی با هوش و موفق هم بودن. اشخاص سرشناسی مثل: آلبرت انیشتین، جورج برناد شاو، گاندی، لئو تولستوی، داوینچی و نیکولا تسلا.

 

افراد مشهوری که وگن، گیاهخوار بودن

 

در ادامه خوبه بدونین یکی از برندهای مطرح صنعت آرایشی بهداشتی شرکت Alterra از کشور آلمانِ که در حال حاضر مشغول به تولید محصولات با نشان وگن است. حتما برای دیدن و تهیه محصولات وگن به جعبه آلترا مراجعه کنی.

 

 

پیشنهاد جذاب ترین محصولات

تنهـا مرجـع خریـد محصـولات

گاتیو - لاکچری کوین - ویتابلا

بدون ضمانت قیمت، کیفیت و اصل بودن نخرید

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش